Soru & Cevap

Android Stuido ile yapılan uygulamada kasma sorunu

19.09.2020 - 05:02

Merhabalar, Android Studio ile basit bir oyun yaptım ama oyunda buton ile aktiviteler arası geçişte gözle görülür bir kasma oluyor, sürekli çalan müzikte tıkanmalar oluyor. Oyunun boyutu 10-20mb arasında büyük bir oyun da değil. Daha önce böyle bir sorun yaşayan var mı acaba, nasıl çözebilirim bu sorunu? 

267 Görüntülenme

3 Cevap

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Profile picture for user kaannglmz
kaannglmz
12.05.2021 - 12:43

Sorun çözüldü.

Aslında yapmam gereken çok basit bir olayı göz ardı etmişim. Arka plan ve diğer resimleri tek bir çözünürlükte yüklemiştim drawable'a. Hepsini farklı çözünürlükte(hdpi,ldpi,mdpi,xhdpi,xxhdpi,xxxhdpi) tekrardan yükledim. Bütün sorun çözüldü.

Giriş seviyesindeki basit oyunuma göz atmak isterseniz: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kaan.spacemonsters&hl=tr&gl=US

Profile picture for user bilmezberat69
bilmezberat69
30.04.2021 - 08:53

Genymotion yükleyin android studionun kendi emulatoru kasar ama siz genymotion yükleyip emulatore kafanıza göre çekirdek hızı ve ram verebilirsiniz. Ve çok çok daha performanslı çalışır.

picture-306687-1600886347.png
haarbi
23.09.2020 - 10:11

Merhaba Kaan oyunda buton ile aktiviteler arası geçişte kasma görülmesinin sebebi bir canvas kullanmamandan kaynaklıdır.Eğer oyun motoru kullanmadan sıfırdan oyun yapacağım diyorsan "Canvas" kullanımını araştırmanı tavsiye ederim ama bir oyun motoruyla başlamak istersen Ngdroid kütüphanesini öğrenmeni tavsiye ederim.Ngdroid kütüphanesi açık kaynak kodlu ve yerli bir projedir.

Bu bağlantıdaki projeyi indirip android studio üzerinde oyun geliştirmeye başlayabilirsin : https://github.com/Gamelab-Istanbul/NgdroidApp

Eğer bu oyun motorunu öğrenmek istersen Nitra Games veya Gamelab İstanbul'dan eğitim talep edebilirsin.

 

 

 

 

Kaan
23.09.2020 - 10:21
Merhabalar, herhangi bir oyun motoru kullanmıyorum sadece android studio kullanıyorum.
Haarbi
23.09.2020 - 10:26
Oyun eğer hareketsiz "click oyunu" diye tabir ettiğimiz yani tıklama oyunları gibi olacaksa oyun motoru kullanmadan oyun yapabilirsin.
Haarbi
23.09.2020 - 10:27
Ama hareketli bir oyun yapacaksan "Canvas"ı araştırmanı yada bir 'oyun motoru kütüphanesini' kullanmanı tavsiye ederim.
Kaan
23.09.2020 - 10:39
Random karakterlere tıklama oyunu. Sayaç,müzik ve ses efektleri var. Background ve karakter resimleri hd. Kasması normal mi? Libgdx işimi görür mü?
Haarbi
23.09.2020 - 11:39
Sayaç ve ses(boyutu yüksek değilse) etkilemez ama görüntülerin hareket ettiği alan ve görüntülerin büyüklüğü oyunu etkiler.
Haarbi
23.09.2020 - 11:40
Eğer oyunu bir oyun motoru kütüphanesi kullanmadan sıfırdan yapmak istersen "Canvas"ı araştırmanı tavsiye ederim.
Haarbi
23.09.2020 - 11:40
"Canvas" kullandığında aslında oyun ile birlikte bir oyun motoru yazmış olacaksın.
Haarbi
23.09.2020 - 11:42
Libgdx oyun motorunu hiç duymadım ve kullanmadım o yüzden bir şey diyemem ama şunu bilmeni isterim:
Haarbi
23.09.2020 - 11:42
Eğer bir oyun yapmak istiyorsan ya oyun motoru kullanmalısın
Haarbi
23.09.2020 - 11:42
Ya da oyun motoru yazarak oyunu yazmalısın.
Kaan
24.09.2020 - 09:15
Anladım , Canvas'ı araştırayım o zaman ben. İlginiz ve yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
Haarbi
24.09.2020 - 11:20
Rica ederim.