Resimlerin Ölçeklendirilmesi
Android Studio 1.2.2 ve andengine ile basit bir oyun yapmaya çalışıyorum. Sorunum şu:
İki resmi yan yana koymam gerekiyor. ( İsimleri : Res1 ve Res2 ) Birinci resmin konumunu ( X, Y ) şeklinde ayarladıktan sonra ikinci resmin konumunu
( X + Res1.getWidth() , Y ) şeklinde ayarlıyorum.
Emülatörde şu iki ekran değerleriyle test ediyorum :
1) 5,0" 1080 x 1920
2) 5,2" 1080 x 1920
Birinci durumda problem çıkmıyor, ikinci ekranda çok bariz bir boşluk kalıyor. Sanki şöyle oluyor : Örneğin, Res1.getWidth() fonksiyonu 200 değerini çeviriyor ama resmin ekrandaki genişliği yaklaşık 180 piksel oluyor.
İkinci resmi konumlandırırken neden Res1.getWidth() ifadesini kullanıyorum? Çünkü;
Programın farklı ekran boyutlarında çalışabilmesini istiyorum. Bunun için Res1 ve Res2 'nin uygun boyutlu halleri drawable-hdpi, drawable-xhdpi ve drawable-xxhdpi klasörlerinde mevcut. Dolayısıyla programın içinde sabit piksel değerlerini kullanamam.
Umarım anlatabilmişimdir.