ETİKETLER

public

İÇERİK TÜRLERİ

Erişim Kontrolü Lab-2

Sınıf değişkenlerine erişim kontrolü uygulamalı örnek yapılıyor.

Erişim Kontrolü Lab-1

Sınıf değişkenlerine erişim kontrolü uygulamalı örnek yapılıyor.

Erişim Kontrolü-3

Erişim kontrolünde kullanılan yapılar anlatılıyor. 

Erişim Kontrolü-2

Erişim kontrolünde kullanılan yapılar anlatılıyor.

Erişim Kontrolü-1

Erişim kontrolünde kullanılan yapılar anlatılıyor.

Tanımlandıkları Yerlere Göre Değişken Türleri

Değişkenler tanımladıkları yerlere göre global ve local olmak üzere ikiye ayrılır. Global değişkenlere uygulama içinde farklı yerlerden erişmek mümkünken, local değişkenler belli bir fonsiyon, sınıf ya da form içinden erişilebilir.

Değişkenleri local olarak tanımlamak için doğrudan

degiskenTipi degiskenAdi;

şeklinde tanımlama yapılır. Örneğin:

int birinciSayi;

Bu değişkenler doğrudan bir fonksiyon içinde tanımlanabilir. 

Örneğin:

Erişim Belirleyiciler

Kendi sınıfınızı yazacaksanız, öncelikle C# dilinde nesnelerin birbirleriyle ilişki kurarken hangi erişim kontrolleri ile çalıştığını bilmeniz önemlidir. Erişim belirleyiciler (access modifiers), sınıflara nerelerden ve ne şekilde erişileceğini belirtir.

Oyunu Başlat

Ekranda uzay gemisini ve asteroidleri var eden sistemin ayrı bir metot içerisinden yapılarak çağırılma işlemi UI elementine veriliyor. Bu sayede oyunu başlatma işini oyun içerisindeki bir Play butonunun yapması sağlanıyor.

Oyuncu Etkileşimi - 3

Kontrolcü oyun ekranının dışına hareket etse bile oyun objesinin kameranın gördüğü alanların dışına çıkmaması için belirli bir alan içerisinde hareket etmesine izin verilmesi işlemi aktarılıyor. 

Metotlar

DRY prensibi açıklanarak birden fazla kullanılan kodlar için metot oluşturma ve çağırma mantığı anlatılıyor.

Abone ol public