ETİKETLER
text
Sınıflar (Classes)
OOP temelde nesneler ve onların ilişkisi üzerine kurulu bir metodoloji olarak tanımlanmıştır. Ancak öncelikli olarak sınıf mantığının iyi anlaşılması gerekir. Nesneler sınıflardan türetilir ve yetenekleriyle yapabilecekleri sınıflarla belirtilir. Nesne-Sınıf ilişkisi için şöyle bir örnek verilebilir: İnsan bir sınıftır, ama her bir kişi, insan sınıfının bir nesnesidir. Örneğin, günlük kullanımda Ali bir insandır diyebiliyor olsak da, şu denklem yanlıştır: İnsan=Ali. Eğer sözlükte insan maddesinin yanında tanım olarak Ali’den bahsedilmiyorsa, bu eşitlik hiçbir zaman doğru olamaz.
Oyun Sonu Paneli Metotlar
Oyun bittiği zaman oyun ekranında var olan UI elementleri kapatılıp, Oyun Sonu paneli aktif hale getiriliyor ve bu paneldeki ilgili Puan ve Altın Textleri de son oyundaki bilgilere göre dolduruluyor.
Oyun Sonu Paneli
Oyun sonunda oyuncuya yeniden oynayabilmesini sağlayan butonun olduğu ya da o oyunda aldığı puan ve topladığı altınları gösteren text'leri içeren panel tasarlanıyor ve ilgili metotlarla açılıp kapanması sağlanıyor.
Oyun Sonu
Oyuncu kameranın dışında kalınca oyunu sonlandıracak metotlar geliştiriliyor ve oyun sonunda ekranda bir adet panel beliriyor.
Bir sonraki sayfaya geçerek videoyu izleyebilirsiniz.
Altın Sistemi 2
Ekrandaki ilk 10 platformun 5'inde altın veriliyor. Daha sonra hangi platformlarda altın verileceği rast gele olacak şekilde tasarlanıyor. Ayrıca oyuncunun topladığı her altın ekranda ilgili yerde yazdırılıyor.
Puan Sistemi
Karakter oyun ekranında var olmaya devam ettiği müddetçe, kamera yukarıya doğru hareket edecek ve bu hareketin koordinat sisteminde Y eksenindeki konumuna göre oyuncu puan toplayacak. Her 1 birim hareketi puan tabelasındaki puanlara eklenecek şekilde aktarılıyor.
Puan ve Altın sistemi
Oyuncu oynamaya devam ettikçe puan kazanması sağlanıyor ve bazı platformlarda toplanabilir altınlar sunuluyor.
Bir sonraki sayfaya geçerek videoyu izleyebilirsiniz.
Ayarlar Sahnesi
Oyun mekaniğinde Kolay, Orta ve Zor şeklinde 3 farklı zorluk seviyesi planlanıyor. Zorluk seviyesinin seçileceği sahne tasarımı yapılıyor ve her seviye için ayrı ayrı butonlar ekleniyor.
Puan Sahnesi
Oyunun farklı seviyelerinde toplanacak puanların ayrı ayrı gösterileceği Puan Sahnesi tasarlanıyor.