Kişisel Sayfaları
İlgi Alanları
İş Tecrubesi
Eğitim Geçmişi
Sertifikalar & Başarılar
Kullanıcıya ait test sonucu bulunmamaktadır.
Dil Becerileri
Son Forum Aktiviteleri
17Ubuntu 16.04 JDK JRE Kurulumda Hata
Merhabalar. Linux'te çok yeniyim. jdk ve jre kurulumunda problem yaşıyorum yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
> java -version
Cevap:
The program 'java' can be found in the following packages:
* default-jre
* gcj-5-jre-headless
* openjdk-8-jre-headless
* gcj-4.8-jre-headless
* gcj-4.9-jre-headless
* openjdk-9-jre-headless
Try: sudo apt install <selected package>
>sudo apt-get install openjdk-8-jre
Cevap:
Yoksay:1 http://tr.archive.ubuntu.com/ubuntu xenial/main i386 libbonobo2-common all 2.32.1-3
Hata: 2 http://tr.archive.ubuntu.com/ubuntu xenial/main amd64 liborbit-2-0 amd64 1:2.14.19-1build1
tr.archive.ubuntu.com:80 bağlantısı başlatılamıyor (2001:a98:11::100). - connect (101: Network is unreachable) [IP: 2001:a98:11::100 80]
...... hata bu şekilde devam ediyor.
Türkiye sunucusunda bir problem var galiba. http://tr.archive.ubuntu.com/ubun..... adresini browsher a yapıştırıp git dediğimde siteye ulaşılmıyor. ancak tr yerine eu yapınca dosya indirme geliyor. Sizce ne yapabilirim?
Firebase listview
Part 1 - 8 : İstediğiniz Herşeyi içeriyor. İyi Çalışmalar Dilerim.
https://www.youtube.com/watch?v=MfCiiTEwt3g&index=2&list=PLrnPJCHvNZuBf5KH4XXOthtgo6E4Epjl8
onCreate() de ksoap2 ile web servis çağırma
ksoap kütüphanesini arkaplanda çalıştırmalısın. Servise bağlanma süreci zaman alacağından diğer işlemleri geciktirecektir. AsyncTask işini görecektir.
AsyncTask class:
public class MyTask extends AsyncTask<String, Integer, String>{
@Override
protected String doInBackground(String... params) {
String response = null;
SoapObject Request = new SoapObject(NAMESPACE, OPERATION_NAME);
Request.addProperty("strCommand", params[0]);
Request.addProperty("strCommandParameters", params[1]);
SoapSerializationEnvelope soapEnvelope = new SoapSerializationEnvelope(
SoapEnvelope.VER11);
soapEnvelope.dotNet = true;
soapEnvelope.setOutputSoapObject(Request);
// Needed to make the internet call
// Allow for debugging - needed to output the request
HttpTransportSE androidHttpTransport = new HttpTransportSE(URL);
androidHttpTransport.debug = true;
// this is the actual part that will call the webservice
androidHttpTransport.call(SOAP_ACTION, soapEnvelope);
// Get the SoapResult from the envelope body.
SoapObject result = (SoapObject) soapEnvelope.bodyIn;
response = result.getProperty(0).toString();
return response;
}
}
Uygulaman içerisinde şu şekilde çağırabilirsin:
MyTask myTask = new MyTask();
myTask.execute(new String[] {Command, CommandParameters});
ya da
new MyTask().execute(new String[] {Command, CommandParameters});
Java bir sayının kaç kez girildiğini gösteren program ?
Test Class:
package com.aokdev.aokgame_1;
import android.content.Context;
import android.support.annotation.NonNull;
import android.support.annotation.Nullable;
import android.support.v7.app.AppCompatActivity;
import android.os.Bundle;
import android.view.LayoutInflater;
import android.view.View;
import android.view.ViewGroup;
import android.widget.ArrayAdapter;
import android.widget.Button;
import android.widget.EditText;
import android.widget.ListAdapter;
import android.widget.ListView;
import android.widget.TextView;
import android.widget.Toast;
import java.util.ArrayList;
import java.util.List;
public class test extends AppCompatActivity {
EditText editText;
Button buttonAdd;
ListView listView;
List<Integer> adet = new ArrayList<Integer>();
List<Integer> hafiza = new ArrayList<Integer>();
ArrayList<veri> array = new ArrayList<veri>();
myAdapter adapter;
@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_test);
editText = (EditText)findViewById(R.id.editTextNumber);
buttonAdd = (Button)findViewById(R.id.buttonAdd);
listView = (ListView)findViewById(R.id.list);
adapter = new myAdapter(getApplicationContext(),
R.layout.icerik);
listView.setAdapter(adapter);
buttonAdd.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
@Override
public void onClick(View v) {
int neresinde =0;
if(!"".equals(String.valueOf(editText.getText())))
{
int gelen = Integer.parseInt(String.valueOf(editText.getText()));
boolean varMi = false;
for(int i=0;i<hafiza.size();i++)
{
if(hafiza.get(i) == gelen)
{
varMi = true;
neresinde = i;
}
}
if(varMi)
{
int aktar = adet.get(neresinde);
adet.set(neresinde, aktar+1);
String ss = String.valueOf(hafiza.get(neresinde)) + " sayısından "+ String.valueOf(adet.get(neresinde)) + " adet girildi";
adapter.update(neresinde, ss);
}
else
{
hafiza.add(gelen);
adet.add(1);
String ss = String.valueOf(hafiza.get(hafiza.size()-1)) + " sayısından "+ String.valueOf(adet.get(adet.size()-1)) + " adet girildi";
adapter.add(new veri(ss));
}
}
else
{
//Toast.makeText(getApplicationContext(), "Veri Girmediniz", Toast.LENGTH_SHORT).show();
}
listView.setAdapter(adapter);
}
});
}
public class veri
{
public String data;
public veri(String data)
{
this.data = data;
}
public void setData(String data) {
this.data = data;
}
public String getData() {
return data;
}
}
public class myAdapter extends ArrayAdapter<veri>
{
Context context;
List<veri> l = new ArrayList<veri>();
public myAdapter(Context context, int resource) {
super(context, resource);
this.context = context;
}
public void update(int possiton, String object)
{
l.get(possiton).data = object;
}
@Override
public veri getItem(int position) {
return l.get(position);
}
@Override
public void add(veri object) {
super.add(object);
l.add(object);
}
@Override
public View getView(int position, View convertView, ViewGroup parent) {
LayoutInflater inflater = (LayoutInflater)this.context.getSystemService(Context.LAYOUT_INFLATER_SERVICE);
View rowView= inflater.inflate(R.layout.icerik, null, true);
veri v = l.get(position);
TextView textView = (TextView)rowView.findViewById(R.id.textView);
textView.setText(String.valueOf(v.data));
//Toast.makeText(context, v.data , Toast.LENGTH_SHORT).show();
return rowView;
}
}
}
activity_test.xml:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools"
android:id="@+id/activity_test"
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="match_parent"
android:paddingBottom="@dimen/activity_vertical_margin"
android:paddingLeft="@dimen/activity_horizontal_margin"
android:paddingRight="@dimen/activity_horizontal_margin"
android:paddingTop="@dimen/activity_vertical_margin"
tools:context="com.aokdev.aokgame_1.test">
<LinearLayout
android:orientation="vertical"
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="match_parent">
<EditText
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="wrap_content"
android:inputType="number"
android:ems="10"
android:id="@+id/editTextNumber" />
<Button
android:text="Add"
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="wrap_content"
android:id="@+id/buttonAdd" />
<ListView
android:layout_width="wrap_content"
android:layout_height="wrap_content"
android:id="@+id/list" />
</LinearLayout>
</RelativeLayout>
icerik.xml:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
android:orientation="vertical" android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="match_parent">
<TextView
android:text="TextView"
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="wrap_content"
android:id="@+id/textView"
android:textColor="@android:color/black"
android:textSize="16sp" />
</LinearLayout>
İçinden sana lazım olan java kısmını alabilirsin =) işini gördüyse doğru cevap olarak işaretlemeyi unutma. İyi çalışmalar.
Android Stüdyo mu Unity mi?
Android Studio - Eclipse - NetBeans vs. :
Android Studio ile full kodlama üzerinde çalışabilirsin. Bilinen en iyi kütüphane AndEngine dir. Ayrıca AndEnginePhysicsBox2DExtension da fizik kurallarını uygulayabildiğin kütüphanedir. Bunun hakkında çok verimli bir kitap var. Şeref AKYÜZ tarafından kaleme alınmış (Kesinlikle tavsiye ederim). 2d oyunlar yapabilirsin kısacası.
Unity - Cry Engine vs. :
Bu editörlerde 2d ve 3d oyunlar programlayabilirsin. Programladığın yazılımları Android, IOS ve Desktop PC ler için çok kolay bir şekilde Export layabilirsin. Grafiksel ve diğer her türlü işte aşırı gelişmiş platformlardır ve normal programlamada günlerini alacak çoğu işi bunlarda 1 dakkada yapmam mümlün olabilir (Tamamen oyun için tasarlandığı için). Örnek: 10-15 dakikada 3d bir harita tasarlayıp üzerine ağaçlar dikip zemini otlarla kaplayabilir. Hatta hazır karakterlerden bir karakter koyup haritada zıplatıp hoplatabilirsin =)
Ücretli ve deneme sürümleri mevcuttur. İş yapabilmen için lisans alman gerekir. Bildiğim kadarıyla kazançlarından belli bir miktar alıyorlar (Bu durumdan pek emin değilim.)
İyi çalışmalar dilerim.
Uygulamalarda ödeme sistemi nasıl yaplır?
Uygulama içi satın alma: https://developer.android.com/google/play/billing/api.html