Kişisel Sayfaları
İlgi Alanları
İş Tecrubesi
Eğitim Geçmişi
Dil Becerileri
Son Forum Aktiviteleri
8İki diyalog oluşturmak
Hazırladığım programda iki tane diyalog var. Birincisinin olumsuz butonuna basınca ikinci diyalog açılıyor. Fakat ikinciyi kapattığımda birinci de kapanmış oluyor. Bunun nedeni nedir? Üst üste iki diyalog açamaz mıyız?
Android 201 Sınavı Soru 13
Aşağıdakilerden hangisi layout içerisinde yer alan bir öğeyi çağırma biçimidir?
Şıklarda doğru cevabı bulamadım. Acaba ben mi yanlış düşünüyorum yoksa soruda bir hata mı var?
List View Kullanımı
https://gelecegiyazanlar.turkcell.com.tr/konu/android/egitim/android-201/listview-kullanimi dökümanında Tıklama Olaylarını Yakalama kodlarını Eclipse de deneyince bir hata aldım.
diyalogOlusturucu.setMessage(ulkeler[position]) .setCancelable(false)
.setPositiveButton("Tamam", new OnClickListener() {
@Override
public void onClick(DialogInterface dialog, int which) {
dialog.dismiss();
}
});
Bu bölümün şu şekilde olması gerekmiyor mu?
diyalogOlusturucu.setMessage(ulkeler[position]) .setCancelable(false)
.setPositiveButton("Tamam", new DialogInterface.OnClickListener() {
@Override
public void onClick(DialogInterface dialog, int which) {
dialog.dismiss();
}
});
Tekli Operatörler
https://gelecegiyazanlar.turkcell.com.tr/konu/android/egitim/android-101/tekli-operatorler sayfasında
Bu programda m ifadesini
m= ++x–––y+z++ ;
şeklinde yazsaydık, aynı sonucu elde ederdik. (C ve C++’ta bu durumda hata mesajı alınır.)
yazıyor. Ben Eclipse'de denedim. Ama hata mesajı aldım, acaba yanlış mı yapıyorum? Yoksa sayfada mı yanlış yazılmış?
Visible-İnvisible mantığı
İki Textview kullanmak yerine bir TextSwitcher kullanmaya ne dersiniz? http://developer.android.com/reference/android/widget/TextSwitcher.html adresinde nasıl kullanılacağı anlatılıyor. Android projenizde layout dosyanızı oluştururken soldaki palette Transitions bölümü altında TextSwitcher'i alıp uygulamanızdaki TextView'ler yerine koyun. Daha sonraki aşama TextView'lerdeki gibi, projenizin kaynak dosyasında: [code]TextSwitcher metin_degistirici = (TextSwitcher)findViewById(R.id.textSwitcher1);
metin_degistirici.setCurrentText("İlk Değer");
metin_degistirici.setText("Sonraki Değer");[/code] kodlarını kullanarak TextSwitcher'in değerini değiştirebilirsiniz.
Android cronometre yapımı
http://developer.android.com/reference/android/os/CountDownTimer.html adresine bir bakın isterseniz. CountDownTimer sınıfı işinize yarayabilir. Mesela [code]new CountDownTimer(60000, 1000)[/code] kodlarını kullarak her saniyede (onTick metodunun içinde) kronometrenizin saniye değerini bir arttırabilirsiniz. Ve onFinish metodunda ise dakika değerini bir arttırarak dakikaların da ilerlemesini sağlayabilirsiniz.
İki diyalog oluşturmak
AlertDialog.Builder diyalogOlusturucu = new AlertDialog.Builder(AnaUygulama.this);
diyalogOlusturucu.setMessage("Merhaba") .
setCancelable(false) .
setPositiveButton("Tamam", new DialogInterface.OnClickListener() {
@Override public void onClick(DialogInterface diyalog, int which) {
diyalog.dismiss();
}
})
.setNegativeButton("Kayitlar", new DialogInterface.OnClickListener() {
@Override public void onClick(DialogInterface dialog, int which) {
AlertDialog.Builder kayitlar = new AlertDialog.Builder(AnaUygulama.this);
kayitlar.setMessage("Kayıtlar")
.setPositiveButton("Tamam", new DialogInterface.OnClickListener() {
@Override public void onClick(DialogInterface diyalog, int which) {
diyalog.dismiss();
}
});
kayitlar.create().show();
}
});
diyalogOlusturucu.create().show()
Tekli Operatörler
[code]diyalogOlusturucu.setMessage(ulkeler[position]) .setCancelable(false) .setPositiveButton("Tamam", new OnClickListener() { @Override public void onClick(DialogInterface dialog, int which) { dialog.dismiss(); } });[/code]