-
Android Cihazlar ve Android İşletim Sistemi Üzerine Genel Bilgiler
-
Android için Geliştirme Ortamının Kurulması
-
Android Studio'yu Tanıyalım
-
Android Projesi Oluşturmak
-
Activity Sınıfı
-
Layout
-
AndroidManifest.xml
-
Uygulamanın Cihaz Üzerinde Çalıştırılması
-
Görsel Komponentler
-
Farklı Android Cihazları Desteklemek
-
Action Bar Eklemek
-
WebView Kullanımı
-
Android'de Video Oynatmak
-
Ses Kayıt İşlemleri
-
Intent'ler - Diğer Uygulamalarla Etkileşime Geçmek
-
ListView Kullanımı
-
RecyclerView
-
Destekleme Kütüphanesi'nin (Support Library) Kurulumu
-
Fragment ile Dinamik Kullanıcı Arayüzü (UI) Oluşturmak
-
Uygulamanın Paketlenmesi ve İmzalanması
-
Adım Adım Google Play Store'da Uygulama Yayınlama
-
Android Cihazlar ve Android İşletim Sistemi Üzerine Genel Bilgiler
-
Android için Sık Sorulan Sorular
Android platformu OpenGL (Open Graphics Library) ile VGA, 2D ve 3D grafik kütüphaneleri ile uyumludur.
Android, OpenGL ES API'nin birkaç sürümünü desteklemektedir:
OpenGL ES 1.0 ve 1.1 | Bu API Android 1.0 ve üstü tarafından desteklenmektedir. |
OpenGL ES 2.0 | Bu API Android 2.2 (API seviyesi 8) ve üstü tarafından desteklenmektedir. |
OpenGL ES 3.0 | Bu API Android 4.3 (API 18 seviyesi) ve üstü tarafından desteklenmektedir. |
OpenGL ES 3.1 | Bu API Android 5.0 (API seviyesi 21) ve üstü tarafından desteklenmektedir. |
Veri depolama aracı olarak SQLite veritabanı, Firebase Database kullanılabilir.
Android GSM/EDGE, IDEN, CDMA, EV-DO, UMTS, Bluetooth, Wi-Fi, LTE, NFC ve WiMAX teknolojilerini desteklemektedir. Mesaj servisleri ile ilişkili olarak SMS ve MMS, C2DM (Android Cloud To Device Messaging), GCM (Google Cloud Messaging) , Android Push Messaging, FCM (Firebase Cloud Messaging) teknolojileri desteklenmektedir.
Android web tarayıcı olarak açık kaynak kodlu WebKit Application Framework'u kullanmaktadır. Bu framework Chrome V8 JavaScript Engine ile de bağlantılıdır.
Android uygulamaları Java dili ile yazılmasına karşın, Android platformu içinde Java Virtual Machine mevcut değildir; Java sınıfları Dalvik çalıştırılabilir dosyaları haline getirilerek Android’e özgü özel bir sanal makine (virtual machine) olan Dalvik üzerinde çalıştırılır. J2ME desteği ise ancak 3. parti uygulamalar sayesinde elde edilebilir.
Android, özgür bir işletim sistemidir ve Google kaynak kodunun büyük bir kısmını Apache License 2.0 ile yayınlamaktadır. Linux çekirdeğine ait değişikliklerse GNU General Public License 2.0 altında yayımlanmaktadır.