Android Studio Libgdx Buton Ekleme ve Butona Tıklama
15.08.2019 - 07:59
Resimli butonu ekledim ama tıklama işini bir türlü beceremedim. Yardımcı olursanız sevinirim.
120
Görüntülenme
0 Beğeni
Libgdx de tıklayacağı resimi objeyi vs. konumını belirlemen gerekiyor. Rectangle içine alıp , rectangle x,y,width,height kordinatları üzerinden verebilirsin.
InputProcessor sınıfını implement ederek yapabilirsin.
Kameranı doğru ayarlamaya dikkat et;
public class MyGdxGame implements InputProcessor { // inputProcessor sınıfını implements ediyoruz.
Rectangle tus; // rectangle nesnesi oluşturuyoruz.
public void create () {<br>
Gdx.input.setInputProcessor(this); // inputProcessor u çağırıyoruz.
tus = new Rectangle(100,200,200,100); // rectanglenin kordinatlarını ayarlıyoruz.
}
public void render () {
spriteBatch.draw(texture,tus.x,tus.y,tus.width,tus.height); // resimin kordinatlarını direkt rectangleden alabilirsin.
}
public boolean keyDown (int keycode) {
return false;
}
public boolean keyUp (int keycode) {
return false;
}
public boolean keyTyped (char character) {
return false;
}
public boolean touchDown (int x, int y, int pointer, int button) { // tusa bastığında çalıştırır.
if(tus.contains(x,y)){
// tusa basıldığında yapılacak işlemler...
}
return false;
}
public boolean touchUp (int x, int y, int pointer, int button) { // tuştan parmağını çektiğinde çalıştırır.
return false;
}
public boolean touchDragged (int x, int y, int pointer) {
return false;
}
public boolean mouseMoved (int x, int y) {
return false;
}
public boolean scrolled (int amount) {
return false;
}
}