Soru & Cevap

Android Studio Libgdx Buton Ekleme ve Butona Tıklama

15.08.2019 - 07:59

Resimli butonu ekledim ama tıklama işini bir türlü beceremedim. Yardımcı olursanız sevinirim.

120 Görüntülenme

1 Cevap

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Profile picture for user mkdavut
mkdavut
19.08.2019 - 12:20

Libgdx de tıklayacağı resimi objeyi vs. konumını belirlemen gerekiyor. Rectangle içine alıp , rectangle x,y,width,height kordinatları üzerinden verebilirsin.

InputProcessor sınıfını implement ederek yapabilirsin.

Kameranı doğru ayarlamaya dikkat et;

 

public class MyGdxGame implements InputProcessor {  // inputProcessor sınıfını implements ediyoruz.

Rectangle tus;  // rectangle nesnesi oluşturuyoruz.

   public void create () {<br>
     Gdx.input.setInputProcessor(this);  // inputProcessor u çağırıyoruz.
     tus = new Rectangle(100,200,200,100); // rectanglenin kordinatlarını ayarlıyoruz.
    
   }


   public void render () {    
     spriteBatch.draw(texture,tus.x,tus.y,tus.width,tus.height);  // resimin kordinatlarını direkt rectangleden alabilirsin.
   }
   public boolean keyDown (int keycode) {
      return false;
   }

   public boolean keyUp (int keycode) {
      return false;
   }

   public boolean keyTyped (char character) {
      return false;
   }

   public boolean touchDown (int x, int y, int pointer, int button) { // tusa bastığında çalıştırır.
      if(tus.contains(x,y)){
       // tusa basıldığında yapılacak işlemler...
      }
      return false;
   }

   public boolean touchUp (int x, int y, int pointer, int button) { // tuştan parmağını çektiğinde çalıştırır.
      return false;
   }

   public boolean touchDragged (int x, int y, int pointer) {
      return false;
   }

   public boolean mouseMoved (int x, int y) {
      return false;
   }

   public boolean scrolled (int amount) {
      return false;
   }
}