Soru & Cevap

collider ile etkileşime giren ögeleri nasıl kontrol ederim?

03.02.2023 - 11:48

Kutu ve 1obje collided olup kodların çalışmasını istiyorum fakat şuan 2obje birden collided oluyor.Bunu nasıl düzeltirim

14 Görüntülenme

1 Cevap

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Profile picture for user f.erenyucal
f.erenyucal
15.02.2023 - 04:45

Collider 2D veya Collider 3D bileşenleri, oyun nesnelerinin çarpışma davranışını kontrol etmek için kullanılan bileşenlerdir. Bir collider ile etkileşime giren öğeleri kontrol etmek için, collidere bağlı olan bir script kullanabilirsiniz.

Unity'de, bir collider ile etkileşime giren öğeleri kontrol etmek için, OnCollisionEnter, OnCollisionExit ve OnCollisionStay gibi çeşitli çarpışma etkinliklerini kullanabilirsiniz. Bu etkinlikler, çarpışma sırasında çağrılır ve çarpışma gerçekleştiğinde çalıştırılacak kodu içerir.

Örneğin, aşağıdaki örnek kodda, bir nesne çarpıştığında, collider ile etkileşime giren nesnenin etiketini kontrol ederiz:
 

  1. void OnCollisionEnter(Collision collision)
  2. {
  3.     if (collision.gameObject.tag == "Player")
  4.     {
  5.         Debug.Log("The player collided with this object.");
  6.     }
  7. }


 

Özgür Boruzancı
09.03.2023 - 01:00

Yanıtınız için teşekkür ederim. Sorunumu collided objelerinin scriptlerin içine bool atayarak hallettim.Yazdığım kodun örneği;

if (collision.gameObject.GetComponent<ScripteName>() && ScripteNameBool)

{

}