Collider 2D veya Collider 3D bileşenleri, oyun nesnelerinin çarpışma davranışını kontrol etmek için kullanılan bileşenlerdir. Bir collider ile etkileşime giren öğeleri kontrol etmek için, collidere bağlı olan bir script kullanabilirsiniz.
Unity'de, bir collider ile etkileşime giren öğeleri kontrol etmek için, OnCollisionEnter, OnCollisionExit ve OnCollisionStay gibi çeşitli çarpışma etkinliklerini kullanabilirsiniz. Bu etkinlikler, çarpışma sırasında çağrılır ve çarpışma gerçekleştiğinde çalıştırılacak kodu içerir.
Örneğin, aşağıdaki örnek kodda, bir nesne çarpıştığında, collider ile etkileşime giren nesnenin etiketini kontrol ederiz:
- void OnCollisionEnter(Collision collision)
- {
- if (collision.gameObject.tag == "Player")
- {
- Debug.Log("The player collided with this object.");
- }
- }
Yanıtınız için teşekkür ederim. Sorunumu collided objelerinin scriptlerin içine bool atayarak hallettim.Yazdığım kodun örneği;
if (collision.gameObject.GetComponent<ScripteName>() && ScripteNameBool)
{
}