Soru & Cevap

Kısaca Bazı Mobil Oyun Metotları Hakkında

05.09.2018 - 06:25

Merhabalar öncelikle 2 farklı sorum var,

1. Dikey alt yapılı bir mobil oyun yapmak istiyorum.

     Yaptığım grafikleri her cihaz için nasıl oranlarım? Kalite düşer mi , düşerse ne yapmalıyım ?

2. Oyunlardaki tuş mantığını nedir ?

      Kısaca açıklayıp bir kaynak gösterirseniz memnun olurum.

   

    İkinci soru size saçma gelebilir belkide her programlama eğitim setinde veya her hangi bir forumda gösterilse de yinede yazmak istedim. (Yeniyim)

  yanıtlarsanız sevinirim.  (Java , AndroidStudio, Lib:GDX )

 

Teşekkürler.

.............................................................................................................................................................................................................................

6 Görüntülenme

1 Cevap

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Profile picture for user furkankaplan
furkankaplan
29.09.2019 - 06:49
Ben kendi oyununda if else ile bu sorunu çözmüştüm. Çok basit kalabilir ama işe yarıyordu. 3 farklı çözünürlük belirlemiştim. Küçük Telefonlar, büyük ekranlı telefonlar ve tabletler olarak. Bu 3 şarta göre farklı witdh ve height değerlerini oyun ilk açılırken ayarlıyordum. Tuş olarak ben genelde buton kullanmaktansa mesela ekranı Dikey olarak ikiye bölüp sağa ve sola iki view koyuyordum. Bunlar saydam. Bunlara listener ekliyordum. Sonuçta kullanıcı için küçük bir butona tıklamaktansa telefonun sağ bölümünde herhangi bir yere tıklamasını sağlayarak kolaykalık sağlıyordum. Kolay gelsin