Outlook ile Yandex Kurumsal'da Oluşturulan Mailleri Kullanmak
Maillerinizi öncelikle Yandex üzerinden tek tek oluşturun. Örneğin, bilgi@sanalkurs.net şeklinde ekleyip bir şifre belirlemiş olmalısınız.
Oluşturduktan sonra, örneğimize göre yaparsak, tarayıcınıza mail.sanalkurs.net (yani mail.siteadi.com) yazın ve az önce oluşturduğunuz mailin bilgileriyle hesaba giriş yapın.
Giriş ekranında size sorulan isim, güvenlik sorusu vs. doldurun.
Sağ üstteki ayarlar (çark işareti) simgesine tıklayın ve gelen sayfada sol menüden E-Posta Programlarını seçin.
Oradaki bütün kutuları işaretleyin ve ayarları kaydedin. Aşağıdaki resimde görebilirsiniz. Yandex sitesi üzerindeki işlemler bu kadar.
Outlook'taki Ayarlar
Outlook programını açın.
Outlook'tan yeni hesap oluştururken "El ile yapılandırma" seçeneğinden devam edin.
Hesap Türü: POP3 (IMAP kullanacaksanız ayrı ayarlar yapmalısınız.)
Gelen Posta Sunucusu: pop.yandex.com.tr
Giden Posta Sunucusu: smtp.yandex.com.tr
Kullanıcı adı kısmına mail adresini, şifre kısmına şifreyi yazın.
Diğer ayarlar kısmını açın ve sıradaki adımları uygulayın.
Giden sunucusu sekmesine gidip Giden sunucusu (SMTP) için kimlik doğrulaması gerekiyor özelliğini işaretleyin ve Gelen posta sunucum ile aynı ad ayarlarını kullan deyin.
Gelişmiş sekmesine geçin ve Gelen sunucusu (POP3) — 995; Giden sunucusu (SMTP) — 465 yapın. Bu sunucu şifreli bir bağlantı (SSL) gerektirir seçeneğini işaretleyin ve Aşağıdaki şifreli bağlantı türünü kullan kısmından SSL'i seçin.
E-maillerinizin kopyalarının Yandex üzerindeki sunucuda kaydedilmesini istiyorsanız ayrıca İletinin bir kopyasını sunucuda bırak seçeneğini işaretleyin.
Sınama yapın. Çalışıyor olması lazım.
Muhtemel Sorunlar
Gönder Al Yaptığımda Şifre Soruyor: Mail adresini Yandex üzerinde oluşturduktan sonra en az bir kere Yandex üzerinde e-postanıza giriş yapmalısınız. Maili oluşturup bırakmayın. Maile giriş yapıp bilgileri doldurun, maili böylelikle aktifleştirmiş olun.
Bütün Ayarları Yaptım, Outlook'ta Posta Kutusuna Erişim Hatası Veriyor: Yandex üzerinde ayarlar bölümünden E-posta Programları kısmındaki bütün kutuları işaretleyip kaydedin, sorun düzelir.