Visual Studio 2012 ile birlikte ek olarak WP8.0 SDK'yı kurmanız gerekmektedir:
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35471
Tabi makinenizin de WP8 SDK'sını kurabilmesi için birkaç özelliğe sahip olması gerekir.Benim önerim; Windows 8 Pro x64 ve SLAT destekli bir işlemci.
SLAT destekli işlemcileri buradan bulabilirsiniz:
http://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/1401.hyper-v-list-of-slat-capable-cpus-for-hosts.aspx
SLAT zorunluluğu neden geldi diye soracak olursanız,Windows Phone 7 SDK'sında Emulatörler Virtual PC üzerinden çalışıyorlardı.Özellikle de oyun projelerinde çok hantal çalıştığına dair feedback ler aldı.Bu durumu ortadan kaldırmaya yönelik olarak,artık yazılım tabanlı sanallaştırma çözümü(Virtual PC) kullanmak yerine işlemci+yazılım(Hyper-V) tabanlı sanallaştırma çözümü getirmek zorunda kaldılar.
Önemli: Windows Phone 8.0 SDK'sını kurmaya başlamadan önce işlemcinizin SLAT destekleyip desteklemediğine yukarıdaki linkten bakabilirsiniz.Eğer destekleniyorsa,kuruluma başlamadan önce BIOS ayarlarında Virtualization'ı "Enabled"-"Etkin" hale getirmeyi ve buna ilaveten Windows 8 Pro ile gelen bileşenlerden biri olan Hyper-V yi de etkinleştirmeyi unutmayın.
Hyper-V Etkinleştirme: http://www.howtogeek.com/76532/how-to-install-or-enable-hyper-v-virtualization-in-windows-8/
Eğer işlemciniz SLAT desteklemiyorsa ama Windows 8 Pro X64 varsa yine de WP8.0 SDK'sını kurabilirsiniz.Windows Phone 8 Emulatörlerini yüklemeyi geçecektir lakin yine de Windows Phone 8 projeleri geliştirebilirsiniz.Ancak test etmek ve çalıştırmak için bir Windows Phone 8 cihaza ihtiyaç duyacaksınız.
Bu noktada benim önerim; eğer cihazınız ve WP8 Emulatörler yüklenmediyse,uygulamanızı Windows Phone 7 SDK'sına göre geliştirin,böylelikle hem ileriye yönelik uyumluluk olacağından uygulamalarınız Windows Phone 8 üzerinde de çalışacak hem de WP7 Emulatörleri üzerinde test edebileceksiniz.
Yoğun grafik işlemleri yapan oyun projeleri yazmadığınız müddetçe bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum.
Eğer ne Windows 8 Pro x64 ne de SLAT işlemciniz yoksa -benim gibi- , bu işin bir hilesi var :) Onu da önümüzdeki günlerde paylaşırım.